Wanneer u een klacht heeft, of u heeft aanmerkingen op gedragingen en/of uitlatingen die gedaan zijn door een medewerker van Sterker Werkt, hopen we natuurlijk dat u dit kunt oplossen met de medewerker zelf. Te allen tijde verwachten we van een medewerker van Sterker Werkt dat hij/zij oplossingsgericht meedenkt. Mocht dit om enige redenen niet mogelijk blijken, dan kunt u onderstaande raadplegen en inzetten.
De klacht kan zowel betrekking hebben op eigen medewerkers alsook op gedragingen en/of uitlatingen die gedaan zijn door derden die in opdracht van Sterker Werkt werkzaam zijn. Ook kan de klacht betrekking hebben op het proces van Sterker Werkt.
Een klacht kan zowel schriftelijk als mondeling kenbaar worden gemaakt. Melding van een klacht kan via mail of per telefoon.
De klachtenfunctionaris voor Sterker Werkt, is Carine Notenboom, bereikbaar via: 06 – 12 64 37 44 en anywayvertrouwen@gmail.com.
U ontvangt een bevestiging van de ingediende klacht binnen 2 weken na ontvangst. In deze bevestiging dienen minimaal te zijn opgenomen de datum waarop de gedragingen en/of uitlatingen hebben plaats gevonden waar de klacht betrekking op heeft, evenals een korte omschrijving van de feiten met betrekking tot de klacht.
Uw klacht bevat tenminste de naam en het adres van de indiener en een omschrijving van de gedraging (waarover wordt geklaagd). Indien u hieraan niet heeft voldaan, zal Sterker Werkt u vragen deze gegevens, binnen 10 dagen, alsnog te verstrekken.
De klacht wordt niet in behandeling genomen indien het een gedraging en/of uitlating betreft die langer dan een jaar voor indiening van de klacht heeft/hebben plaatsgevonden. Van het niet in behandeling nemen van de klacht wordt de klager binnen een termijn van 2 weken na ontvangst van de klacht schriftelijk in kennis gesteld.
Zowel u als diegene op wie de klacht betrekking heeft wordt in de gelegenheid gesteld om gehoord te worden. In beide gevallen dient er van deze gelegenheid een schriftelijk verslag te worden opgemaakt. Dit verslag wordt zowel aan u als aan diegene waarop de klacht betrekking heeft toegezonden.
De behandeling van de klacht geschiedt door een persoon die niet bij de gedragingen en/of uitlatingen waarop de klacht betrekking heeft betrokken is geweest.
De klacht dient binnen een periode van 4 weken na indiening van de klacht te worden afgehandeld.
U wordt schriftelijk en gemotiveerd in kennis gesteld van de bevindingen van het onderzoek naar de klacht evenals van de eventuele verdere maatregelen die naar aanleiding van de bevindingen ondernomen zijn of zullen worden.
Sterker Werkt draagt zorg voor een registratie van het aantal bij haar ingediende klachten, de aard van de ingediende klachten, evenals van de naar aanleiding van de ingediende klachten getroffen maatregelen.
Voor cliënten die ambulante begeleiding ontvangen is er nog een mogelijkheid om de klacht voor te leggen aan Het Klachtenportaal Zorg. Deze onafhankelijke instelling is gericht op het behandelen van klachten in de zorg. U kunt uw klacht indienen via www.klachtenportaalzorg.nl/klacht-indienen
De procedure voor klachten gemeld bij Klachtenportaal Zorg ziet er als volgt uit:
Duur klachtenafhandeling
Binnen vier maanden moet de klacht zijn afgehandeld.
Rapportage en verantwoording
De klacht wordt vanaf het proces tot de oplossing gerapporteerd, in een jaarverslag gepubliceerd en ingediend bij de IGJ.
Privacy
Privacy van zowel de indiener van de klacht als de beklaagde blijft gewaarborgd.
Versie 1.1. 05-01-2022
Sterker Werk(t) is partner van het UWV. Wij hebben Prestatieladder Socialer Ondernemen trede 3 behaald en beschikken over het ISO 9001 certificaat.
Dillenburgstraat 51,
5652 AM Eindhoven
040 - 25 100 33
info@sterkerwerkt.nl
© 2024 - Sterker Werk(t) | privacyreglement | algemene voorwaarden | klachtenreglement | ontwerp huyswerk.nl, ontwikkeling PIKSL